כותב.ת המאמר

תמונה של דנה דהאן

דנה דהאן

עם נסיון של כ- 15 שנה בתחום, אני מובילה א.נשים בתהליכי שינוי בחייהם- בדגש על שיפור חיי הזוגיות, אובדן הריון, קריירה והפחתת דאגות וסטרס.

מוזמנים ליצור קשר

הפסקה או אובדן של הריון בחודש מתקדם

אובדן הריון, במיוחד בשלבים מתקדמים, הוא חוויה מעיקה מאוד שיכולה להיות בעלת השפעות רגשיות ופיזיות עמוקות על אנשים ומשפחות. כאשר הריון מופסק או אובד בחודשים המאוחרים יותר, המורכבות והאתגרים סביב אובדן כזה מתגברים, ומצריכים טיפול ותמיכה עדינים לאלו שנפגעו.

אובדן הריון בחודשים מתקדמים, מביא למערכת ייחודית של נסיבות שיכולות להיות מכריעות עבור יחידים וזוגות. בשלב זה, סביר להניח שההורים כבר יצרו קשרים רגשיים חזקים עם ילדם שטרם נולד, מה שהופך את האובדן להרסני עוד יותר. התקוות והחלומות הקשורים לבואו הממשמש ובא של תינוק מתנפצים לפתע, ומשאירים חלל שנראה בלתי אפשרי למלא.

מבחינה רגשית, החוויה של אובדן הריון מאוחר יכולה להוביל לתחושות עמוקות של אבל, אשמה ובלבול. הורים עשויים להיאבק כדי להשלים עם האובדן ועלולים לחוות מגוון רגשות מורכבים – כולל כעס, עצב וייאוש. תחושת הריקנות והאובדן יכולה להיות חריפה במיוחד, שכן התזכורות הפיזיות להריון עדיין קיימות, מה שמחריף את כאב האובדן.

בנוסף, לא ניתן להתעלם מהמחיר הפיזי של אובדן הריון מאוחר. תהליך הלידה והלידה בעקבות האובדן יכול להיות מתיש הן פיזית והן רגשית עבור האם, ולהוסיף רובד נוסף של טראומה למצב הרסני ממילא. תהליך ההחלמה, הן פיזית והן רגשית, יכול להיות ארוך ומפרך, ודורש טיפול רגיש וחומל.

לאחר אובדן הריון מאוחר, חיוני ליחידים ולזוגות לקבל גישה לשירותי תמיכה מקיפים שיעזרו להם לנווט את הרגשות והאתגרים המורכבים שהם עלולים להתמודד איתם. ייעוץ, קבוצות תמיכה וטיפול יכולים לספק מרחב בטוח לאנשים לעבד את אבלם ולחפש נחמה בחברת אחרים שחוו אובדנים דומים.

בסופו של דבר, אובדן הריון בחודשים מתקדמים היא חוויה עמוקה ושוברת לב הדורשת טיפול אמפתי ומבין. על ידי הכרה באתגרים הייחודיים איתם מתמודדים יחידים ומשפחות שחוו אובדן הריון מאוחר, נוכל לפעול ליצירת סביבה תומכת וחומלת יותר עבור אלה שניוטים את המסע הקשה הזה

מטפלי השיטה מחכים לך

כל המטפלים באתר הוסמכו ע”י יהודית מילוא

גבעתיים / תל אביב / רמת גן
התמודדות עם אובדן, פחדים וחרדות, מערכות יחסים, משפחה, הורות וילדים
חולון וב- ZOOM
מצבי משבר, ובעיות תקשורת והבנה
ZOOM
חרדה דיכאון ומשברי חיים מורכבים, בעיות נפשיות
ת״א-רמת גן, וב ZOOM
כל טריגר שקיים בנו מתחבר לעולם שלם של בעיות
הרצליה וב ZOOM
טיפול רגשי לנשים בלבד תוך התמקדות בקבלה ואהבה עצמית, ככה כמו שאני
קרית ביאליק , קיבוץ כברי, ZOOM
אובדן הריון, זוגיות, קריירה
ZOOM
התגברות על משברים/דיכאון ויצירת שינוי בכל תחום בחיים!
רמת אביב, בנימינה + ZOOM
דימוי עצמי, בטחון עצמי, פחדים וחרדות, חוויות דחייה וריצוי, מציאת זוגיות
תל אביב +ZOOM
דימוי עצמי נמוך, משברים בזוגיות, חרדות והתקפי חרדה

מטופלים מספרים

יש לך שאלה כללית?

אפשר להשאיר פרטים או לכתוב לנו ישירות לוואצפ